A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

A versenyképesség záloga a világ turisztikai piacán

Átadták a Magyar Turizmus Minőségi Díját

2008-02-19 | Vizi Csenge


A Magyar Turizmus Minőségi Díját 2006-ban vezették be. Ezzel a díjjal az Országos Idegenforgalmi Bizottság a Magyar Turizmus Zrt.-vel karöltve próbálja elősegíteni Magyarország pozitív imázsának megítélését, illetve a hazai turizmus versenyképességének fenntartását és növelését. 2007-ben a HOTREC ( az Európai Unió tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot, mellyel így nemzetközileg is elismerték a Minőségi Díjat. Ennek köszönhetően a versenyben díjat nyert szállodáknak és éttermeknek az európai kritériumoknak való megfelelést igazoló 2Q jelet is használhatják.


A múlt 

Annak érdekében, hogy hazánk turisztikai vonalon a nemzetközi viszonylatban is megfeleljen, sőt versenyképes lehessen az Európai Unióban, állandó és magas minőségű szolgáltatásokat kell nyújtani. Ennek érdekében 2001-ben indult el az a munka, mely minden szolgáltatási folyamatra kiterjedő minősítési rendszer kialakítására hivatott. Egészen 2004-ig dolgoztak a rendszer kialakításán, melyben felhasználták az Európa más országaiban is alkalmazott elméleti és gyakorlati ismereteket, bevontak neves szakembereket, szakmai szervezeteket, kamarákat, végül pedig a program koordinálást az Országos Idegenforgalmi Bizottság (OIB) vette át.
2005-ben volt egy próba projekt, ezzel sikerült a szervezőknek feltérképezni a hibákat, és kijavítani azokat, illetve pótolni a felmerülő hiányosságokat. Ebben a pilote programban 6 szálloda és 9 étterem lett megméretve.
Majd egy évvel később már élesben mentek a dolgok, vagyis megtörtént a díjak kiosztása, ennek során 23 szálloda és 5 étterem nyerte el a Minőség Díját.

A jelen 

2008. elején került kihirdetésre azon szállodák és éttermek névsora, melyek elvitték a pálmát, vagyis megfeleltek a szakmai kritériumoknak és ezért megérdemelték a Q jelek használatát.
De vajon mit vár a szakma és hogyan történik a bírálat? Nézzük most ezt meg!
Talán két időpontot kell jól megjegyeznie annak, aki pályázni szeretne. Az egyik a február 28., míg a másik május 31. Az első a pályázati jelentkezés, míg a második a pályázat benyújtásának határideje. A kettő időpont között a jelentkezett éttermek és szállodák minőségi megbízottjai részt vesznek egy egynapos képzésen, amelyen mind elméletben, mint gyakorlatban felkészítik őket a Szakmai Önértékelő és Ellenőrző Lista kitöltésére. Ezután a Listát, amely az éttermek számára 300, a szállodák részére pedig 600 kérdést tartalmaz, önállóan kell kitölteniük.
Ha megtörtént a pályázat leadása, akkor következik az Értékelő Bizottság tartalmi és formai szempontok szerinti átnézése, illetve két bizottsági tagnak titkos helyszíni vizsgálata.
Végül az értékelő bizottságok javasolják a díjra megfelelőnek talált szolgáltatókat, azonban az odaítéléséről egy szélesebb spektrumú szakmai kör dönt minden év december 15-ig. A végleges eredményről a pályázókat az OIB a rákövetkező év január 31. napjáig értesíti.
2007. díjazottjai:

Szállodák

Aranyhomok Wellness Szálloda Kecskemét
Atrium Hotel Budapest
Danubius Thermal Hotel Helia Budapest
Hilton Budapest Budapest
Hotel Azúr Siófok
Ibis Heroes Square Hotel Budapest
Hunguest Grandhotel Galya Galyatető
Hunguest Hotels Zrt Hotel Freya Zalakaros
Hunguest Hotels Zrt. Hotel Aqua-Sol Hajdúszoboszló
Hunguest Hotels Zrt. Hotel Helios Hévíz
NaturMed Hotel Carbona Hévíz
Novotel Budapest Danube Budapest
Radisson SAS Béke Hotel Budapest
Radisson SAS Birdland Resort & Spa Bükfürdő
Ramada Hotel Balaton Balatonalmádi
Residence Izabella Budapest
Rogner Hotel & Spa Lotus Therme Hévíz
Thermal Hotel Visegrád Visegrád 

Éttermek

Apetito Restaurant & Café Budapest
Hubertus Hof Balatonfenyves
Lázár Lovaspark Domonyvölgy

A jövő

A nyertesek díjukat majd ebben az évben és a jövőben is az Utazás Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállításon vehetik át és három éven át magukénak is mondhatják abban az esetben, ha az utóellenőrzéseknek is megfelelnek. Ugyanis már volt arra példa, hogy egy szolgáltatótól vissza kellett venni az elismerést, mert utólag nem felelt meg a magas szintű minőségi kritériumnak.
Mivel jár a jövőre nézve a díj a nyerteseknek? A Magyar Turizmus Zrt. valamennyi csatornáján megjelenhetnek, úgymint az „Itthon otthon van” televíziós programajánlóban, honlapokon, a Tourinform irodákban, kiadványokban stb., illetve a kiemelt ajánlatok címszóban is megtalálhatóan lesznek majd a MT Zrt. honlapján (www.itthon.hu). Amennyiben pedig a díjazott még angol és német nyelven is konkrét ajánlattal rukkol elő, a MT Zrt. biztosítja számára, hogy a saját honlap idegen nyelvű (www.hungary.com) változatán is szerepelni fog.
Az OIB tervei között szerepel még az is, hogy a jövőben kiszélesítik a pályázatban részt vevő szakmai csoportok spektrumát, így lehetőséget adva más turisztikai vállalkozások minősítésére is, például: a falusi turizmus, gyógyfürdők, kempingek, utazási irodák, idegenvezetők, stb.

Tehát ne felejtsük el, hogy a 2008-as év Minőségi Díjára még van lehetősége jelentkezni bármelyik szállodának vagy étteremnek egészen február 28-ig!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!