A weboldal 320px-es felbontás alá nincsen optimalizálva.

Kérjük tekintse meg nagyobb felbontású eszközről oldalunkat!
Menü

Megalakult a Soproni Kékfrankos Kft.

Az ország első közösségi borkereskedője

2010-03-13 | Tóth Adrienn


Megalakult a Soproni Kékfrankos Kft.

Eddig is egyedülálló volt az, ahogy a soproni borászok a közösség fogalmát megélték, mert esetükben ez nemcsak elméletben, de gyakorlatban is megtörtént. Sok más borvidék már eddig is irigyen tekintett Sopron szervezett borvidéki marketingjére, de idén tavasszal még egy lépéssel tovább léptek, amikor megalapították az ország első közösségi borkereskedelmi cégét.


„A Soproni Kékfrankos Kft. létrehozásának célja az volt, hogy a bor kis- és nagykereskedelem által erősítse és lehetőség szerint fejlessze soproni borok piaci pozícióit.” – mondta el az alapító szindikátusi nyilatkozat aláírásakor Taschner Kurt borász, aki a Soproni Kékfrankos Kft. egyik ügyvezetője is.

\"\"

A vállalkozás jelenleg 19 helyi borászt tömörít, az ő boraik alkotják a jelenlegi kínálatot, amelynek kialakításakor – Szabó Borbála kereskedelmi vezető nyilatkozata szerint – arra töreketek, hogy azok egyrészt minél szélesebb palettát öleljenek fel, mégse legyen a sor kezelhetetlenül hosszú. Így megtalálható az induló árjegyzéken a reduktív zöld veltelinitől, a borvidék jellegzetes kékfrankosain és kékfrankos rozéin át, egészen a pinot noir-okig többféle árkategóriájú tétel.

\"\"

A közösségi szellemiséget nem kizárólag a kínált borok származási helye jeleníti meg, hanem az a tény is, hogy a nyereségorientált vállalkozás profitját visszaforgatják, és a helyi borok marketingjét támogatják belőle. Ez a szemlélet a tulajdonosi összetételből fakad, hiszen a Soproni Kékfrankos Kft. tulajdonosai a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Soproni Borút Egyesület, amely szervezetek alapvető célja a Soproni borvidéknek és borászatainak fejlesztése.

\"\"

Jandl Kálmán, aki a vállalkozás másik ügyvezetői posztját tölti be, a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a tulajdonos szervezeteken keresztül maguké a soproni borászoké a vállalkozás, így abban az esetben, ha valaki ezen az úton vásárol soproni bort, olyan mintha közvetlenül a termelőktől jutna hozzájuk.

A harmadik ügyvezető Rigler Zsolt, a helyi bormarketing irányítója, a Bormerketing Műhely vezetője már a realitásokat helyezte mondandója középpontjába. Zsolt beszédében elmondta, hogy legelső feladatuknak azt tekintik, hogy felmérjék, hol fogynak el a valóságban a soproni borok. Azért tartja lényegesnek ezt az információt, hogy ezt követően ezeket a szálakat erősíthessék tovább a siker érdekében.

\"\"

Zsolt tervei szerint a Soproni Kékfrankos Kft. egy szőlőtőkénél korábban, akár két éven belül termőre fordulhat, azaz üzleti eredményeket realizálhat, amelyet a korábban elmondottaknak megfelelően, helyi rendezvények támogatására, kommunikációs kampányokra és a borturizmus fellendítésére fordítanak.

A kereskedő cég speciális felépítéséből adódóan nem úgy működik majd a piacon, mint a többi hasonló vállakozás. A nyereség biztosítása mellett legalább olyan fontos feladatuknak tekintik a borszakmában véleményformáló szakemberek számára történő információnyújtást, a számukra történő bortúrák szervezését, legyenek azok kereskedők, sommelier-k vagy újságírók.

A koncepció mindenképpen egyedi és ígéretes, a hosszú távú cél pedig, hogy más, ma még jobban ismert vidékek borai mellett a soproni kékfrankos is alapvető része legyen az ország legtöbb borlapjának.

Ha értesülni szeretnél a magyar és nemzetközi borvilág híreiről, jelentkezz Primőr hírlevelünkre!

 

 



Minitanfolyam

Hírlevél

Ha tetszett a cikk iratkozz fel
hírlevelünkre!